راهنمای مبتدی ها برای استفاده از مکمل پروتئین
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

این روز ها در هر‌ باشگاهی که بروید بحث استفاده از مکمل پروتئین داغ است. این مکمل ها شکل‌ های مختلفی دارند، اما رایج ترین شکل آن ها پودر می باشد. پودرهای مکمل بدنسازی پروتئین، امروزه طوری جای خود را در برنامه های ورزشی باز کرده اند‌ که سخت است بتوان برنامه ورزشی که فاقد آن ها باشد را جدی گرفت. پودر پروتئین از منابع مختلفی تهیه میشود_ از سویا گرفته تا نخود. این پودرها در رژیم غذایی خیلی از افراد جایگاه مهمی دارند.
اگر ورزشکار هستید، احتمالا مقداری از این پودرها را در خانه دارید. و اگر نه، حتما شده که یکی دو باری شیک یا اسموتی پروتئین خورده باشید. اما آیا واقعا اطلاعات کافی درباره محتوی این پودرها دارید؟ و آیا می‌ دانید چطور باید بهترین نتیجه را از‌ آن ها گرفت؟ ما این راهنما را برایتان تهیه کرده ایم تا به شما کمک کند که بهتر درباره نحوه استفاده از پودرهای مکمل بدنسازی پروتئین تصمیم گیری کنید. در اینجا‌به رایج ترین سوالاتی که در‌ باره این پودرها پرسیده میشود می پردازیم.

چی و چراهای پودرهای مکمل!

خیلی از کسانی که باشگاه می روند بدون هیچ سوالی و بدون این که حتی بدانند که آیا بدنشان احتیاجی به مکمل بدنسازی دارد یا نه_ و در صورتی که دارد چطور‌ باید آن ها را مصرف کنند_ شیک های پروتئین را به رژیم غذاییشان اضافه می کنند. واضح ترین دلیل برای مصرف پودرهای مکمل پروتئین رساندن مقدار پروتئین مصرفی روزانه مورد نظرتان به بدنتان است. با این حال، پودرهای مکمل پروتئین واجب نیستند. در صورتی که میتوانید میزان پروتئین مورد نیاز بدنتان را با غذا تامین کنید، همین کار را انجام دهید. اگر روزی سه الی چهار ماده غذایی حاوی پروتئین کامل مصرف میکنید، احتمالا احتیاجی به مکمل ندارید. اما در بعضی مواقع، استفاده از مکمل بدنسازی بهترین راه است.

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما انواع مختلف پودرهای پروتئین در نهایت تفاوت چندانی با هم ندارند. همه پودرهای مکمل پروتئین حاوی یک چیز هستند: پروتئین! حال این پروتئین ممکن از وی، همپ، سویا یا چیزهای دیگر تهیه شده باشد. می توان گفت که مهمترین تفاوتی که انواع این مکمل ها‌ با هم دارند، سرعت هضم و جذبشان است. برخی شرکت های تولید مکمل بدنسازی ادعا میکنند که برخی انواع پروتئین وی از برخی دیگر از انواع این پودر پروتئین بهتر هستند. ممکن است این ادعا درست باشد، اما سوال اصلی این است که واقعا تا چه حد درست است و آیا ارزش اختلاف قیمتی گزاف را دارد؟
حال سوالی که پیش می آید این است که اگر قیمت بالاتر نشان دهنده کیفیت بهتر پروتئین نیست، پس برای خرید یک مکمل باکیفیت باید به چه عواملی توجه کنیم؟
اولین عاملی که باید به آن توجه کرد برند پودر مکمل است. از هر پودر بی نام و نشانی استفاده نکنید و سراغ برندهای معتبر و تست شده بروید. لزوما همه پودرهایی که‌ برای خرید موجودند حاوی همان چیزهایی نیستند که روی بسته شان نوشته شده.
دومین موردی که باید به آن توجه کنید جدول ارزش غذایی روی بسته است. حواستان باشد که مکملپروتئینی انتخاب کنید که چربی و کربوهیدرات پایینی داشته باشد.

چه زمانی در روز بهتر است از مکمل استفاده کنید؟

پس از انجام تحقیقات لازم و خرید پودر مکمل بدنسازی با کیفیت، باید سراغ این سوال رفت که چه زمانی در روز بهترین وقت برای مصرف مکمل است. در اینجا به دو جواب ممکن برای این سوال می پردازیم و این که کدام یک از آن ها برای شما مناسب ترند.

1- جایگزین وعده غذایی

وقتی که صبح ها با عجله از خانه خارج می شوید تا به سر کار بروید، آخرین چیزی که می‌خواهید به آن فکر کنید صبحانه است. این یکی از مواردی است که شیک های پروتئین می توانند برایش مفید باشند...
ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/125/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D9%8A+%D9%87%D8%A7+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%D9%8A%D9%86/





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: